тиждень математики


Матеріали для використання в роботі:
План проведення

Математична гра
«Сильна ланка»
 (10-11класи)
 Мета: популяризувати математичні знання, розвивати кмітливість та винахідливість, логічне мислення, формувати вміння приборкувати  хвилювання, зосереджуватись, діяти раціонально.
І. Організаційний момент.
   Від кожного з класів (9-11) обирають по 2 учасники. Гра проводиться у п’ять турів. Після кожного туру вибуває один «найслабший» за рішенням журі учасник. У першому турі кожен учасник відповідає по черзі на 4 запитання. В останньому п’ятому турі визначається переможець.
   За бажанням учасників можливий музичний супровід (фон). По закінченню гри переможець та учасники нагороджуються призами, дипломами тощо.
Запитання
І тур.
1)                    Скільки отримаємо, якщо 2 десятки помножимо на 3 десятки?(60 десятків).
2)                    Який добуток -1·325?(-325).
3)                    Скільки десятків отримаємо, якщо 6 десятків поділимо на 2 десятки? (жодного;0,3 десятки).
4)                    Яка сума кутів трикутника?(180º).
5)                    Яка сума кутів чотирикутника?(360º).
6)                    Прямі, що лежать в одній площині і не перетинаються – називають. . . (паралельними).
7)                    Який периметр трикутника із сторонами 1; 2; 100? (такий трикутник не існує)
8)                    На полиці 25 підручників. Якщо рахувати зліва, то «Алгебра» одинадцята, а якщо з іншого боку, то яка?(15).
9)                    Сота частина числа – це?(відсоток).
10) Із пунктів А і В одночасно два автомобіля виїхали назустріч один одному зі швидкістю 60км/год і 80км/год. Хто з них буде ближче до пункту А у момент зустрічі?(відстань однакова).
11) Як називається відрізок, що сполучає дві точки кола?(хорда).
12) Як називається твердження, що не потребує доведення?(аксіома).
13) Скільки двозначних чисел можна скласти, використовуючи цифри 0 і 1? назвати їх.( 11;10).
14) Якою цифрою закінчується добуток чисел 13·14·15?(0).
15) Якою цифрою закінчується добуток чисел 17·13·15?(5).
16) Скільки вершин у паралелепіпеда?(8).
17) Скільки ребер у куба?(16).
18) Скільки граней у куба?(6).
19) Який стілець стійкіший: триногий чи чотириногий?(триногий)
20) Три людини потиснули один одному руки. Скільки рукостискань?(3).
21) Три картоплини варяться 15хв. А як довго треба варити 6 картоплин?  
      (15хвилин).
22) Два брати вчили уроки 2 години. Скільки годин вчив кожен?(2год)
23) У кожного з трьох братів є по дві сестри. Скільки дітей у родині?(5).
24) Назвати слово, що є і числівником і дієсловом.(три).

ІІ тур.
25) Коли сума двох чисел дорівнює одному із доданків?(один із доданків 0).
26) Коли добуток двох чисел дорівнює одному із множників?(один із множників 0 або 1)   .
     27) Мільйон міліметрів – скільки це кілометрів?(1км).
28) Якою буде сторона квадрата, якщо його площа 1ар?(10метрів).
29) Якою буде сторона квадрата, якщо його площа 1гектар?(100метрів).
30) Найменше натуральне число?(1).
31) Скільки отримаємо, якщо перемножимо всі цілі числа від -3 до 7?(0).
32) Як називається твердження, що потребує доведення?(теорема).
33) Яка властивість суміжних кутів?(в сумі 180º).
34) Яка властивість вертикальних кутів?(вони рівні).
35) Яка властивість відповідних кутів?(вони рівні).
36) Яка властивість внутрішніх різносторонніх кутів при паралельних прямих і січній?(вони рівні).
37) Якщо катет, що лежить навпроти кута 30º дорівнює 7см, то гіпотенуза дорівнює…(14см).
38) Якщо гіпотенуза дорівнює 10см, то радіус кола, описаного навколо  даного трикутника буде…(5см).
39) Сторону квадрата збільшили у 5 разів. Як змінилась його площа? (збільшилась у 25 разів)
40) Ребро куба збільшили у 2 рази. Як змінився його об’єм?(збільшився у 8 разів).
41) Назвіть найбільше натуральне число.(немає).
42) Як називають два числа, сума яких дорівнює нулю?(протилежні)
43) Як називають два числа, добуток яких дорівнює 1?(взаємо обернені).
44) Скільки всього існує цифр?(10).

ІІІ тур.
45) Наука, що вивчає властивості фігур на площині.(планіметрія).
46) Що потрібно ромбу, щоб стати квадратом?(рівність  кутів при сусідніх вершинах).
47) Що потрібно прямокутнику, щоб стати квадратом?(рівність суміжних сторін).
48) Два числа перемножили – вийшло 500, більше з них поділили на менше – знов 500. що це за числа?(500 і 1).
49) Яка імовірність того, що завтра настане 31 квітня?(0).
50) У кошику 5 зелених, 7 жовтих і 3 червоних яблука. Яка ймовірність того, що навмання витягнутий фрукт – яблуко (1)
51) Яка ймовірність того, що ваш день народження припаде на суботу? (1/7).
52) Координата точки по осі Х називається…(абсциса).
53) Координата точки по осі У називається…(ордината).
54) Як називається відрізок, що з’єднує дві несусідні вершини многокутника?(діагональ).
55) Відрізок, що з’єднує вершину трикутника із серединою протилежної сторони називається…(медіана).
56) Відрізок, що з’єднує середини двох бічних сторін трикутника називається…(середня лінія).
57) Як називається графік квадратичної функції?(парабола).
58) Як називається графік обернено-пропорційної функції?(гіпербола).
59) У рівнобедреного трикутника дві сторони 2см і 5см. Яка довжина третьої сторони?(5см).
60) Половина числа дорівнює 30. чому дорівнює його третина?(20).

IV тур.
61) Хто жив раніше: Піфагор чи Фалес?(Фалес).
62) Кого називали «батьком алгебри»?(Вієта).
63) Кого називали «Принцесою математики»?(С. Ковалевську).
64) Назвати сторони єгипетського трикутника.(3; 4; 5).
65) Як називають частину круга, обмежену хордою і дугою?(сегмент).
66) Як називають частину круга, обмежену двома радіусами і дугою?
      (сектор).
67) Хто перший обчислив число П(Архімед).
68) Чиє ім’я носить шкільна геометрія?(Евклід).
69) Кого називали «король математики»?(Гауса).
70) Цеглина важить 2кг і ще півцеглини. Скільки важить цеглина?
      (4кг).
71) Один доданок дорівнює Х, а другий у 4 рази більший. Чому дорівнює
      їх сума?(5Х).
72) Позавчора Сашкові було 9 років, а у наступному році вже буде 12.
      Назвіть дату народження Сашка. (31 грудня).

V тур.
73) Яка імовірність того, що ти виграєш конкурс?( ½).
74) Яка імовірність того, що виграє дівчина?(1 або ½ або 0).
75) Якщо функція парна, то її графік симетричний відносно…(осі ординат).
76) Якщо функція непарна, то її графік симетричний відносно (початку координат).
77) Скільки розв’язків має рівняння cosХ=5?(жодного).
78) Скільки розв’язків має рівняння sinХ=1?(безліч).
79) Що можеш розповісти про графік функції у=5Х+2?(пряма, зростає, перетинає вісь ординат у точці 2).
80) Що можеш розповісти про графік функції у=-2/Х?(гіпербола, вітки у ІІ і IV чвертях).    





Математична гра для учнів 6 класу «Найрозумніший»
 
Гра - це шлях дітей до пізнання світу,  в якому вони живуть і  який покликані зрозуміти.
 О.Горький
Мета: формувати пізнавальний інтерес до вивчення математики; розвивати логічне мислення, математичну культуру учнів;  виховувати наполегливість у досягненні мети, почуття відповідальності та взаємоповаги.
Обладнання: інтерактивна дошка з презентацією, грамота для переможця та сертифікати для учасників, пісні про математику.
(Зал святково прибраний: портрети видатних математиків, вислови про математику)
Математика – цариця всіх наук.
Ян Снядецький
Природа формує свої закони мовою математики
Г. Галілей
Математику ще й тому вивчати слід, що вона розум до ладу приводить.
М. В. Ломоносов
Люди, що засвоїли великі принципи математики, мають на один орган чуття більше.
Ч. Дарвін
Звучить пісня «Дважды два четыре»
Хід змагання
І. Вступне слово вчителя
Доброго дня, дорогі друзі! Я рада вас вітати на сьогоднішній грі «Найрозумніший», яка присвячена математиці. У класі ви бачите багато висловів про математику відомих письменників, учених, поетів. Не всі ви в майбутньому станете математиками, але математика потрібна і в науці, і в техніці, і в повсякденному житті.
Нехай ті учні, яким математика досі здавалася нудною та нецікавою наукою сьогодні переконаються, що вона весела та захоплююча.
Сьогодні ви зможете показати не тільки знання з математики, але й уміння міркувати, зіставляти, знаходити вихід із складних ситуацій. Нехай під час змагання пануватимуть кмітливість, наполегливість, впевненість, довіра та повага один до одного. Усі ці складові допоможуть отримати вам перемогу. Хай щастить!
Наша сьогоднішня гра складається із таких турів:
1. Знайомство з учасниками.
2. Бліцтурнір.
3. Тема.
4. Дуель.
Виявити найкмітливіших, найрозумніших і найстаранніших учнів люб’язно погодилися:
1.
2.
3.
Знайомство
Отже, розпочинаємо І тур. Кожен із учасників повинен коротко представити себе.
Враховуються оригінальність і неординарність виступу. Найбільша кількість балів – 5.
(Слово журі).
Бліцтурнір.
А тепер учасників чекає бліцтурнір, де можна заробити по одному балу за кожну правильну відповідь. До кожного запитання наводиться три відповіді. За допомогою табличок, які знаходяться у вас, необхідно дати правильну відповідь. Хто отримає найбільшу кількість балів, той матиме шанс розпочинати наступний конкурс першим. Але попереджаю, що після цього конкурсу залишиться лише 6 гравців.
1.Одиницею маси є:
1. 1ц;
2. 1л;
3. 1 км.
2. Кут, градусна міра якого 30, називають:      
1. тупим;
2. розгорнутим;
3. гострим.
3. Яке натуральне число найбільше?
1. квадрильйон;
2. не існує;
3. секстильйон.
4. Одне яйце варять протягом 4хв. За скільки хвилин можна зварити 5 яєць?       
1. за 20 хв;
2. за 10 хв;
3. за 4 хв.
5. У батька 5 дочок. Кожна дочка має брата. Скільки дітей у батька? 
1. 10;
2. 6;
3. 5.
6. Який кут утворюють годинна і хвилинна стрілки годинника, коли годинник показує 6 год?  1. Розгорнутий;
2. Тупий;
3. Прямий.
7. Добуток  0,2 * 5 дорівнює:
1. 10;
2. 1;
3. 1.
8. Найменше спільне кратне чисел 3 і 5:  
1. 30;
2. 15;
3. 10.
9. Число 5/6:
1. натуральне;
2. ціле;
3. дробове.


10. Модуль числа це:   
1.Завжди невід’ємна величина;
2. Завжди від’ємна величина;
3. Завжди число 0.
11. Як називається сота частина числа? 
1. відсоток;
2. ар;
3.міліметр.
12. Число 21:      
1. просте;
2. складене;
3. дробове.
13. Яке найменше натуральне число?     
1. 0;
2. не існує;
3. 1.
14. Що таке 1 центнер?
1. 1000 кг;
2. 100 кг;
3. 10 кг.
15. Яке число можна поділити на нуль? 
1. жодного;
2. всі;
3. 0.
16. Виберіть запис, що означає пропорцію:     
1. a+b=c+d;
2. a:b=c:d;
3. a-b=c-d.
17.  0,02 – це:
1. 2%;
2. 20%;
3. 10%.
18. Відношенням двох чисел називають:
1. частку двох чисел;
2. різницю двох чисел;
3. добуток двох чисел.
19. При скороченні дробу на одне й те ж саме число:       
1. Ділять чисельник;
2. Множать знаменник;
3. Ділять знаменник і чисельник.
20. Тупим є кут, градусна міра якого:     
1. 1700;
2. 300;
3. 900.
Учитель. Поки журі визначатиме шістьох учасників ІІІ туру, ми послухаємо,  що приготували вболівальники для підтримки своїх друзів. Отож, «Математична рекламна пауза».
Ода цифрам
Яскравим сонцем, щедро вмиті
Знаменні цифри історичні.
Вони, немов розквітлі віти,
Ласкаво дивляться в обличчя.
Хто каже — цифри безсловесні?
Вони ідуть назустріч веснам.
В далекій тундрі і аулі
Ми їхню мову всюди чуєм.
Звучать вони, як пісня слави,
Як велич нашої держави.
В них мрія серця ожива,
У них дерзань палкі слова.
То тріпочуть, як листочки,
То шикуються в рядочки.
Вони в перебігу гудків,
В роботі річок і полів.
Дарма, що цифри без прикрас,
Вони — змагання наше й сила
У необхідний, скрутний час,
До щастя зоряного крила.
 (Слово журі).
Учитель. Наступний конкурс називається «Тема». Теми, як ви здогадалися, пов’язані з основними розділами математики. Пропоную 6 тем, кожна з яких має 10 запитань, які коштують по 1 балу.
Якщо гравці дадуть правильні відповіді на усі 10 запитань, то одержать 5 балів бонусу. Кожен гравець має право дати відповідь на запитання, якщо суперник на нього не відповів, і отримати додатковий бал. Отже, максимальна кількість балів за цей тур не обмежена.
Натуральні числа.
1. Яке найменше натуральне число?        (1)
2. Найкоротший місяць року.         (Лютий)
3. Клас, що йде після класу мільйонів.    (Клас мільярдів)
4. Скільки буде, якщо 10 поділити на його половину?        (2)
5. Що важче 1 кг вугілля чи 1 кг пуху?    (Однакові)
6. Найбільше двоцифрове число, що ділиться на 5.   (95)
7. Дія, що виконують для знаходження добутку.       (Множення)
Дробові числа.
1. Дробову риску можна розуміти як знак…    (Ділення)
2. Сота частина числа.           (Відсоток)
3. Дріб, у якого чисельник більший за знаменник.    (Правильний)
4. Який дріб завжди менший за одиницю?       (Правильний)
5. Чи може частка двох чисел дорівнювати нулю?    (Так)
6. Ділення чисельника та знаменника дробу на їх спільний дільник.    (Скорочення)
7. Знайди 3% від числа 100. (3)
Геометричні фігури
1. Чотирикутник, у якого всі сторонни рівні.    (Квадрат)
2. Лінія, яка не має  початку і кінця.         (Пряма)
3. Сума всіх сторін  фігури.   (Периметр)
4. Кут, градусна міра якого менша за 90градусів.      (Гострий)
5. Прилад для вимірювання кутів. (Транспортир)
6. Формула площі прямокутника    (S=a*b)
7. Трикутник, у якого всі сторони рівні. (Рівносторонній)
Відношення та пропорції
1. Що означає відношення двох чисел.   (Частку)
2. Чому дорівнює відношення чисел 15 і 45.     (1/3)
3. Які числа є крайніми членами пропорції 5:4=20:16?        (5, 16)
4. З чисел 3, 7, 18, 42 складіть пропорцію.        (3:18=7:42 або 18:3=42:7)
5. Чи є дана рівність правильною 3*2/4=6         (Ні)
6. На що вказує відношення?          (В скільки разів одне число більше від іншого або яку частину одне число становить від іншого)
7. Назвіть основну властивість пропорції?       (Добуток крайніх членів пропорції дорівнює добутку середніх)
Різні питання
1. Результат дії множення.    (Добуток)
2. Скільки кілограмів має 1 центнер?       (100кг)
3. У назві якого птаха сорок однакових букв? (Сорока)
4. Найменше трицифрове число     (100)
5. Число, на яке не можна ділити. (0)
6. Перше бажання героїні казки О.Пушкіна «Казка про рибака та рибку».    (Корито)
7. У будинку 5 кімнат. Із однієї зробили дві. Скільки стало кімнат?     (6)
Сюрприз
1. Над річкою летіли 1 голуб, 1щука, 2 синиці, 2 стрижі, 5 чайок. Скільки птахів летіло?      (10)
2. До школи йшло 5 хлопчиків, а назустріч їм – 4. Скільки дітей ішло до школи?        (5)
3. На даху 7 горобців. Кішка впіймала та з'їла одного. Скільки горобців залишилося?        (Жодного)
4. Скільки крокодилів живе у Дніпрі?    (Жодного)
5. Які числівники є у пісні про Марусю, чорняву дівчину?        (Раз, два, три)
6. Про скільки троянд співає А.Пугачова?      (Мільйон)
7. Для чого у математиці вживається кома?   (Відділяє цілу частину дробу від дробової)
Учитель. Поки журі будуть підраховувати бали, для визначення 3 найрозумніших учнів сьогоднішньої гри, я пропоную конкурс для вболівальників, який має назву «Лічи не помилися». Слід провести лічбу від 1 до 30. Замість чисел, кратних 3, вимовляти «От так я!»
Питання є серйозні,
А є і жартівливі.
Тож будьте ви уважні,
І будьте ви кмітливі.
Завдання для вболівальників.
1. Двоє пішли – 5 грибів знайшли, четверо підуть – чи багато знайдуть? (Невідомо).
2. Книжка коштує 10 гривень і ще півкнижки.Скільки коштує книжка? (20 гривень).
3. Що більше: третина чи половина? (Половина).
4. У якому віці ще можна вийти заміж за принца у пісні Вєрки Сердючки? (За 30).
5. Про скільки калин і родин співає Софія Ротару? (Про одну).
6. Скільки раундів у боксі (чемпіонський поєдинок)? (12).
7. На дубі три гілки, на кожній по 6 яблук. Скільки всього яблук на дубі? (Жодного).
8. Скільки нулів у запису числа один мільярд? (Дев’ять).
Завершальний етап - дуель
Учням пропоную розглянути таблицю, яка складається з двох скріплених аркушів паперу на одному аркуші пронумеровано та розфарбовано в чотири кольори 28 квадратів, по 7 кожного кольору:
Учні вивчають таблицю протягом 1 хв, після чого її перевертають стороною, на якій написано у такому самому порядку номери квадратів, але незафарбовані і підрізані з трьох сторін. Учні по порядку, встановленому за кількістю балів, вибирають номер запитання. Консультант відриває квадрат, а вчитель зачитує запитання з відповідної теми. Кожне запитання своєї теми оцінюється 2б, теми суперника – 3б, «Загальні питання» - 1б.
Не поспішайте відповідь
Давати навмання,
Нехай допомагають
Вам розум і знання!
1. Продовжіть фразу «У семи няньок дитина без …». (ока)
2. Скільки разів потрібно відміряти, щоб один раз відрізати? (7)
3. Скільки чекають обіцяного? (3 роки)
4. За скількома зайцями гоняться у відомому прислів’ї? (2)
5. Скільки разів краще побачити, ніж 100 разів почути? (один)
6. Скільки разів платить скупий? (Двічі).
7. Скільки людей одного не чекають?  (семеро)
Геометрія
1. Чотирикутник у якого всі сторони і кути рівні. (квадрат)
2. Як називається прилад для вимірювання кутів? (транспортир)
3. В чому вимірюються кути? (в градусах)
4. Скільки градусів має прямий кут? (90)
5. Якою латинською літерою позначається периметр? (р)
6. Назвіть формулу, за якою обчислюється площа квадрата.
7. Геометрична фігура, яка складається з 3-х сторін та 3-х кутів? (трикутник)
Математика
1. Одна сота частина метра.
2. Спростіть вираз 4х/2*2.
3. Пара коней пробігли 30 км. Скільки пробіг кожен з коней?
4. Скільки хвилин в 1,5 години?
5. Число, яке складається із цілої та дробової частин?
6. Як називається нижня частина  звичайного  дробу?
7. Назвіть найбільше натуральне число.
Загальні питання
1. Як називається кут, який дорівнює 1350?
2. При якій температурі  замерзає вода?
3. Хто тричі народжується, щоб стати дорослим?
4. Як називається прилад для вимірювання відрізків?
5. На що ділити не можна?
6. Яка дата буває в лютому у високосний рік?
7. Скільки богатирів виходило із безодні морської?
 (Підбиття підсумків, оголошення переможця, вручення нагороди «Найрозумніший»)

Комментариев нет:

Отправить комментарий